Istraživanje
Vitamin B12 i folna kiselina bitni za mentalno zdravlje
Starije osobe koje su dvije godine uzimale vitamin B12 i folnu kiselinu imale su bolje rezultate na testiranju kratkotrajnog i dugotrajnog pamćenja od onih koji nisu uzimali vitamine, pokazalo je australijsko istraživanje. Koristi su umjerene, ali i ohrabrujuće, kazala je naučnica Janine Walker s Australijskog nacionalnog univerziteta koja je rezultate istraživanja objavila u časopisu American Journal od Clinical Nutrition.
Vitamini mogu imati važnu ulogu u zdravom starenju i mentalnom
zdravlju, kao i u dugotrajnijem održavanju dobrih kognitivnih funkcija,
kazala je Walker.
Istraživanjem je bilo obuhvaćeno više od 700 osoba u dobi od 60 do 74
godine koje su bile podijeljene u dvije skupine - prvu koja je uzimala
te vitamine i kontrolnu skupinu koja nije uzimala vitamine. Prva je
skupina uzimala 400 mikrograma folne kiseline i 100 mikrograma vitamina
B12.
Nakon 12 mjeseci nije bilo razlika na testiranju mentalnih sposobnosti
uključujući pamćenja, koncentracije i brzine rekacije, no nakon dvije
godine oni koji su uzimali vitamine pokazali su bolje rezultate.
Tako su se rezultati testiranja kratkotrajnog pamćenja u kontrolnoj
skupini u dvije godine popravili s 5,2 na 5,5 bodova dok su u
vitaminskoj skupini skočili s 5,16 na 5,6 bodova.
Tagovi: PAMĆENJE, ISTRAŽIVANJE, B12, VITAMINI, KONCENTRACIJA










