27.09.2011 11:33

Dobra vijest za žene

Kafa može spriječiti depresiju


Za žene koje piju dvije ili više šalica kafe dnevno manje je vjerovatno da će postati depresivne, pokazalo je novo istraživanje američkih naučnika. Nije utvrđeno zašto bi to moglo imati takav učinak, no autori smatraju da kofein u kafi može promijeniti kemiju u mozgu. Kafa bez kofeina nije imala isti učinak.
Piše: N24
Veličina teksta: A A A

Otkrića, objavljena u američkom internističkom glasilu "Archives of Internal Medicine", rezultat su 10-godišnjeg istraživanja na više od 50.000 američkih medicinskih sestara.

Stručnjaci sada preporučuju daljnje studije kako bi se bolje razumijela ta veza, te kažu kako je svakako prerano za preporučiti ženama da piju više kafe da bi poboljšale raspoloženje.

Medicinski tim sa Univerziteta Harvard uspoređivao je zdravlje promatranih žena od 1996. do 2006. i koristio upitnike kako bi pratio njihovo konzumiranje kafe.

"To se lijepo uklapa s puno dosadašnjih radova i onim što znamo o kofeinu i mozgu", ocijenio je za BBC profesor Bertil Fredholm s Karolinska instituta u Stockholmu.

Nešto više od 2.600 žena razvilo je depresiju tokom promatranog razdoblja.

Većina tih žena pile su malo kafe ili je uopće nisu pile. U usporedbi sa ženama koje su pile po jednu šalicu kafe s kofeinom ili manje sedmično, one koji su konzumirale dvije do tri šalice dnevno imale su 15 posto smanjeni rizik od razvoja depresije.

One koji su pile četiri ili više šalica dnevno smanjile su rizik od depresije za 20 posto.

Za one koji redovito piju kafu utvrđena je veća vjerovatnost da će pušiti i piti alkohol, te da je manje vjerovatno da će biti uključeni u crkvene, volonterske ili druge aktivnosti u zajednici. Za njih je također manje vjerovatno da će biti pretile, imati visoki krvni tlak ili dijabetes.

Čak i nakon kontrole svih tih varijabli, trend povećanja konzumacije kafe i niže depresije ostao je isti. Istraživači ističu da njihova otkrića povećavaju vjerodostojnost drugih radova, u kojima je utvrđena niža stopa samoubojstava među kavopijama.

Oni smatraju da je ključan kofein - za koji je poznato da poboljšava raspoloženje i povećava energiju, javila je Hina.




Tagovi: ŽENE, DEPRESIJA, KAFA, ISTRAŽIVANJE

Komentari na članak
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala n24.ba. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. n24.ba zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara n24.ba nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

Da bi objavili komentar morate biti prijavljeni! Da bi ste se prijavi kliknite OVDJE a ako se niste još registrovali isto možete uraditi klikom OVDJE.
Objavljeni komentari